رادیو پرند: آشنایی بیشتر با فازهای 0 و 1 شهر پرند

حالا رادیو پرند در فصل دوم، به ایستگاه دوم خود رسید و ما قصد داریم یک بار دیگر مهمان گوش‌هایتان باشیم. این بار گذر ما به بالا شهر افتاده و قصد داریم تا فازهای 0 و 1 شهر پرند را بیشتر بشناسیم. از تجربه خودتان درباره کیفیت سکونت در فاز 0 و یا یک به ما بگویید.

معرفی فاز 0 شهر پرند

در سال ۱۳۸۲، طرحی جامع برای توسعه ۷۰ هکتاری شهر جدید پرند تدوین گردید. بر اساس این طرح، فاز صفر شهر پرند شامل ۵ مرکز آموزشی، یک مجتمع فرهنگی بزرگ، مرکز درمانی مجهز، مجتمع ورزشی، ۲ بوستان عمومی، ۸ مرکز تجاری و ۷ محله مسکونی می‌باشد. همچنین، این فاز دارای پروژه‌های مسکونی متنوع و ساختمان‌های شخصی‌ساز است که هر یک دارای سند تک‌برگ می‌باشند.

همانطور که گفته شد، وسعت فاز صفر به ۷۰ هکتار می‌رسد و طبق ضوابط ساختمانی موجود، تراکم ساختمانی تا حداکثر ۳۰۰٪ مساحت قطعه مجاز است. احداث بنا نیز تنها در ۵۰٪ از قطعه‌ای که دسترسی به معبر دارد، امکان‌پذیر می‌باشد. آپارتمان‌های فاز صفر، هم به صورت چند سال ساخت و هم به صورت نوساز و کلید نخورده، موجود هستند.

معرفی فاز 1 شهر پرند

پروژه فاز ۱ شهر پرند، در سال ۱۳۶۹ کلید زده شد. این پروژه شامل ۱۱۰ هکتار از زمین‌های این شهر می‌شود. جالب است بدانید که این فاز ابتدا برای تامین مسکن کارگران شهر و بخشی از کارکنان فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف‌گذاری شده بود.

شبکه حمل و نقل فاز ۱ به گونه‌ای طراحی شده که از ورود وسایل نقلیه غیر بومی جلوگیری می‌شود و در نتیجه شرایط مناسبی را برای آرامش ترافیک این فاز فراهم کرده است. به دلیل نزدیک بودن این منطقه به ارتفاعات شهر پرند، محلات و خیابان‌های آن از بلندترین قله‌های ایران از جمله دو رشته کوه زاگرس و البرز نام‌گذاری شده‌اند.

رادیو پرند چیست؟

رادیو پرند، یک پادکست صمیمی از زبان مردم شهر پرند است که به راوی اتفاقات و اخبار روزمره است. ما در این پادکست تلاش می‌کنیم تا علاوه‌بر گزارش اخبار، به معرفی تاریخچه و پروژه‌های در دست اجرای پرند بپردازیم تا شهر خودتان را بهتر بشناسید و اگر قصد هرگونه سرمایه‌گذاری در آن را دارید، بتوانید با خیال راحت اقدام کنید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به این پست، اطلاعات بیشتری درباره فازهای 0 و 1 شهر پرند و همچنین چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در آن به دست بیاورید. و جهت دسترسی به آرشیو رادیو پرند، به شنوتو، اسپاتیفای و آپارات مراجعه نمایید. نظرات و پرسش‌هایتان درباره شرایط سرمایه گذاری در شهر پرند را با ما در میان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

ما را دنبال کنید