فازهای شهر پرند

معرفی فازهای مسکونی شهر جدید پرند

فهرست مطالب

طی مقالات گذشته اطلاعات گسترده و جامعی را درباره پروژه‌های مختلف مسکن در سرتاسر ایران در اختیار شما همراهان عزیز قرار دادیم. به واسطه این مقالات، تاریخچه و جایگاه طرح مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند را هم بررسی کردیم.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، شهر جدید پرند با مساحت بیش از 17 هزار هکتار، دارای 7 فاز می‌باشد که دو کاربری مسکونی و صنعتی دارند. در این مقالات، ابتدا برای آشنایی کلی با فازهای هفتگانه، توضیحاتی در اختیار شما مخاطب عزیز قرار داده و سپس به صورت اختصاصی هر فاز را تحلیل کرده و امکانات رفاهی، مسکونی و انواع پروژه‌های آن را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی فازهای 0 تا 3

طبق اظهارات کارشناسان مسکن، بهترین مناطق شهر پرند، در فازهای 0 تا 3 قرار دارند. خانه‌های این 4 فاز دارای سند مالکیت می‌باشند و از امکانات مناسبی بهره می‌برند. مساحت فازهای 0 و 1 به ترتیب، 70 و 110 هکتار می‌باشند. خانه‌های این دو فاز دارا متراژهای 75، 242 و 350 متری می‌باشند. واحدهای مسکونی شخصی‌ساز، غالبا دارای حیاط و فضای سبز اختصاصی هستند.

 

محله‌ها و امکانات فازهای 0 و 1

تراکم ساختمانی و جمعیت فازهای 0 و 1، به نسبت فازهای دیگر کمتر بوده و زیرساخت‌های شهری آن هم متناسب با نیازهای ساکنین می‌باشد. قیمت مسکن در دو فاز 0 و 1 به نسبت فازهای 2 و 3 کمتر و به نسبت فازهای 4، 5 و 6 بیشتر است. (معرفی کامل فازهای 0 و 1)

 

مشاور املاک پرند

 

معرفی فاز 2 و 3

فاز 2 با وسعت 173 هکتار و فاز 3 با وسعت 250 هکتار در بخش میانی شهر جدید پرند قرار دارند. خانه‌های فاز 2 اکثرا ویلایی‌ساز بوده و نقطه قوت آن‌ها، کیفیت ساخت بالا و استفاده از مصالح مناسب و استاندارد می‌باشد. (معرفی کامل فاز 2)

فاز 3 به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود؛ بخش شمالی شامل خانه‌های ویلایی مثل ویلاهای فاز 2 می‌باشد. در نتیجه بافت شهری این بخش هم شبیه فاز 2 شده است. اما بخش جنوبی فاز 3 شامل واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر می‌باشد و این موضوع باعث شده تا بافت شهری آن شبیه به فاز 4 شود.

 

فازهای 4 تا 6

جالب است بدانید که اولین کلنگ مسکن مهر در شهر پرند در فاز 4 آن زده شد. هر چه از فازهای 0 تا 3 به سمت فازهای 5 تا 6 پرند می‌رویم، امکانات رفاهی و خدمات شهری، سیر نزولی پیدا می‌کند. براساس نظر کارشناسان دلیل کاهش امکانات در این فازها این است که پایان پروژه‌های مسکن مهر و استقبال جمعیت فاقد مسکن از آن مانع تکمیل امکانات و خدمات شهری شده و مشکلاتی را برای ساکنین به وجود آورده است.

مساحت فاز 4 حدودا 303 هکتار می‌باشد. در این فاز در مجموع 15620 واحد مسکن مهر ساخته می‌شود. پیش‌بینی شده با توجه به تعداد واحدهای ساخته شده، ساکنین آن حدود 65000 نفر باشند.

فازهای 5 و 6 نسبت به فازهای 0 تا 3 نوسازتر هستند، بنابراین امکانات رفاهی، تجاری و شهری کمتری دارند. اما در مقایسه این دو فاز، باز هم فاز 5 به دلیل آنکه پیش از فاز 6 ساخته شده و قدیمی‌تر محسوب می‌شود، دارای امکانات شهری بیشتر برای برطرف کردن نیاز ساکنین آنجا می‌باشد. اما فاز 6 به دلیل نوسازتر بودن، هرچند امکانات شهری و تجاری کمتری به نسبت سایر فازها دارد، اما همین کمبودها فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران و ساخت و تاسیس مراکز آموزشی، تفریحی، درمانی، تجاری و… فراهم می‌کند. ضمن آنکه واحدهای مسکونی نیز در این فاز قیمت مناسب‌تری جهت سکونت و یا سرمایه‌گذاری دارا می‌باشند.

 

در ادامه به صورت گسترده و تخصصی، فازهای شهر جدید پرند را بررسی خواهیم کرد.

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند