تاکسی های اینترنتی

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی قطع خواهد شد

فهرست مطالب

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در اظهاراتی جدید توضیح داد که بر اساس مصوبه‌های اخیر، سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده نخواهد شد. عرب‌عامری تأکید کرد که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها نقش اجرایی در این تصمیم دارد و در تصمیم‌گیری مربوط به این موضوع دخالتی نداشته است.

پیش از این با حذف گزینه “عجله دارم” از اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی، شاهد افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی بودیم. حال با این مصوبه موج گرانی بعدی کلید خواهد خورد.

نحوه توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت شخصی

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شرکت ملزم به انجام دادن دست‌کم ۹۰ درصد توزیع بنزین از طریق کارت‌های سوخت شخصی بوده است. این در حالی است که در سال جاری، این رقم به حداقل ۹۵ درصد افزایش یافته است.

عرب‌عامری تأکید کرد که تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲، تنها ۶۷ درصد از کارت‌های سوخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این حال، با توجه به کافی بودن سهمیه‌های یارانه‌ای و آزاد اختصاص یافته به خودروهای شخصی، وی از مردم خواست تا استفاده از کارت‌های سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.

در ادامه، عرب‌عامری اشاره کرد که به منظور ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز، تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌های سوخت به طور موقت از ۲ به ۴ برابر افزایش یافته بود. این اقدام به منظور پاسخگویی به نیاز مسافران در طول تعطیلات صورت گرفته است. با پایان یافتن سفرهای نوروزی، تعداد کارت‌ها به حالت عادی بازگشته است. وی تأکید کرد که هیچ کاهشی در تعداد کارت‌های موجود در جایگاه‌ها صورت نگرفته است. هم‌اکنون، کارت‌های آزاد در دسترس هستند تا افرادی که سهمیه‌های خود را به پایان رسانده‌اند یا دارای خودروهای نوپلاک هستند، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. سقف برداشت از این کارت‌ها ۴۰ لیتر تعیین شده است، که این مقدار بیشتر از میانگین مصرف سوخت خودروها در کشور (۳۰ تا ۳۵ لیتر) است.

عرب‌عامری با بیان اینکه به‌منظور خدمات‌رسانی مناسب در ایام نوروز امسال به مسافران به‌صورت موقت، تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها از ۲ تا ۴ برابر افزایش یافت که این حجم با توجه به پایان سفرها به روال پیش بازگشته و این طور نبوده است که تعداد کارت‌ها کاهش یابد، گفت: هم‌اکنون تعدادی کارت آزاد در جایگاه‌ها با توجه به تعداد نازل‌های هر جایگاه موجود است تا افرادی که سهمیه آن‌ها به اتمام رسیده یا نوپلاک هستند، از آن برداشت کنند که سقف برداشت این کارت‌ها با توجه به میانگین سوخت‌گیری خودروها در کشور (۳۰ تا ۳۵ لیتر) ۴۰ لیتر است.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توضیحاتی درباره برخی گزارش‌های کاهش سهمیه بیش از حجم سوخت گفت:

اگر سوخت‌گیری صحیح انجام نشود، ممکن است یک مقدار جزئی از سهمیه افراد در هنگام سوختگیری کاهش یابد؛ بنابراین لازم است که هموطنان در این باره دقت داشته باشند که بعد از این که نازل را در جای خود باز می گردانند، صبر کنند تا سامانه پیام برداشتن کارت را اعلام کند و بعد کارت خود را بردارند.

طرح پایلوت سهمیه برخط کامیونداران از اردیبشهت اجرا خواهد شد

عرب‌عامری جزئیات جدیدی در خصوص سهمیه نفت‌گاز کامیون‌داران ارائه داد. وی توضیح داد که سهمیه‌ها بر اساس معیارهایی نظیر پیمایش، تعداد بارنامه‌ها و مشخصات فنی خودروها تعیین و تخصیص داده می‌شوند. سهمیه‌ها هم به صورت آفلاین و هم آنلاین قابل شارژ هستند. به منظور توزیع عادلانه‌تر سهمیه‌ها، اخیراً سیستم تخصیص از ماهیانه به پانزده روزه تغییر یافته است.

عرب‌عامری همچنین از آغاز اجرای طرح پایلوت برای اختصاص سهمیه به کامیون‌داران به صورت برخط از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد. او افزود که بر اساس این طرح، سهمیه‌ها پس از دریافت بارنامه و بسته به مسیر حمل بار، به کامیون‌داران اختصاص داده می‌شوند، که این امر به حل مشکل کمبود سهمیه کمک خواهد کرد.

 


 

منبع: اکو ایران

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند