کارت سوخت شخصی

حواشی اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی تا فروش به قیمت طلا

فهرست مطالب

در گرداب تغییرات تازه‌ای که بر سر راه سوخت‌رسانی کشور قرار گرفته، وزیر نفت اخیراً خبر از تحولی بزرگ داد؛ استفاده از کارت سوخت شخصی به زودی اجباری خواهد شد. این تصمیم که در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد، بر اساس مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۳، وزارت نفت را موظف می‌کند تا در سال نو، ۹0 درصد از عملیات سوخت‌گیری را تنها با کارت‌های شخصی انجام دهد.

این خبر به سرعت بر آتش گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین دمید. و اینک، شایعاتی مبنی بر فروش کارت‌های سوخت شخصی با قیمت‌های نجومی – از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان – در فضای مجازی پیچیده است.

در پاسخ به این شایعات، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که طبق قانون بودجه، ۹۰ درصد سوخت‌گیری‌ها باید با کارت‌های شخصی صورت گیرد.

فروش کارت سوخت شخصی در بازارهای مجازی

در بازار خرید و فروش کارت سوخت شخصی، شاهد آگهی فردی هستیم که کارت سوخت خود را به قیمت ۲۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. همچنین فرد دیگری کارت سوختش را به مدت ۶ ماه با قیمت ۱۵ میلیون تومان آگهی کرده است.

در پاسخ به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر فروش کارت‌های سوخت شخصی با قیمت‌های گزاف، سالاری نسب ضمن رد این ادعاها، تأکید کرد که کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها تحت نظارت دقیق و مستمر شرکت قرار دارند. وی افزود که این کارت‌ها به هیچ وجه از جایگاه‌ها خارج نمی‌شوند و هر کارتی دارای کد منحصر به فردی است که تنها در جایگاه مربوطه قابل استفاده است.

وی همچنین به موضوع میزان بنزین یارانه‌ای و آزاد موجود در کارت‌های شخصی اشاره کرد و گفت: هر کارت شخصی دارای ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای و ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ آزاد است. از این رو، فروش ۱۶۰ لیتر بنزین با قیمت‌های نامعقولی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، منطقی به نظر نمی‌رسد.

در نهایت، مدیرعامل تأکید کرد که مردم باید از کارت‌های سوخت شخصی خود برای سوخت‌گیری استفاده کنند و در صورت عدم دسترسی به کارت شخصی، می‌توانند به طور موقت از کارت‌های اضطراری استفاده نمایند. با این حال، با توجه به تسریع در فرآیند صدور کارت‌های جدید، استفاده از کارت‌های اضطراری به زودی با محدودیت‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

 


 

منبع: مهرخبر آنلاین

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند