سامانه خودنویس

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس و دریافت کد رهگیری اجباری شد

فهرست مطالب

در گام بعدی تجهیز الکترونیکی خدمات دولتی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۳، ثبت قراردادهای اجاره به منظور دریافت کد رهگیری، تنها از طریق سامانه الکترونیکی خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir انجام خواهد شد. این اقدام با هدف تسهیل فرآیند ثبت و پیگیری قراردادها و افزایش شفافیت در بازار املاک صورت می‌گیرد.

تا به امروز، بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره واحد مسکونی و تجاری در این سامانه ثبت شده‌اند که از این تعداد، ۵۳۶ قرارداد در بازه زمانی ابتدای فروردین تا ۴ فروردین سال ۱۴۰۳ به ثبت رسیده است.

هادی عباسی‌اصل، معاون معاون وزیر راه و شهرسازی، با تأکید بر این نکته که از این پس، دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره بدون هزینه و صرفاً از طریق سامانه خودنویس امکان‌پذیر است، افزود:

این سیستم جدید، دسترسی آسان و رایگان مشاوران املاک و شهروندان را به خدمات ثبتی فراهم می‌آورد و گامی مهم در جهت ارتقاء سطح خدمات دولت الکترونیک به شمار می‌رود.

وزارت راه و شهرسازی در ادامه‌ی روند توسعه خدمات الکترونیک این وزارتخانه، اعلام کرده است که ثبت مبایعه‌نامه‌ها نیز از امسال به سامانه الکترونیکی خودنویس افزوده خواهد شد. این اقدام، که در راستای توسعه‌ی دسترسی به خدمات آنلاین و تسهیل فرآیندهای مرتبط با املاک است.

پیشتر، وزارتخانه اعلام کرده بود که خدمات سامانه خودنویس تا پایان سال ۱۴۰۲ به کلیه استان‌های کشور گسترش خواهد یافت. در حال حاضر، خدمات مذکور تنها در بخش اجاره ارائه می‌شود، اما در سال آینده، ثبت مبایعه‌نامه به عنوان گام دوم این طرح، به سامانه اضافه خواهد شد.

آموزش سامانه خودنویس

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پلتفرم آپارات و پیام‌رسان‌های ایتا و بله، فیلم‌های آموزشی مربوط به نحوه استفاده از سامانه خودنویس را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که برای دریافت کد رهگیری رایگان، ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان ضروری است و در صورتی که ملکی در این سامانه ثبت نشده باشد، استفاده از خدمات سامانه خودنویس برای عقد قرارداد میسر نخواهد بود.

 


 

منبع: ایسنا

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند