طرح نهضت ملی مسکن

تلاش دولت برای تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تا انتهای سال

فهرست مطالب

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در مصاحبه‌ای تازه از برنامه‌های دولت برای تسریع در تحویل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری پرده برداشت. وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری شده است تا در سال جاری، هرماه مراسمی برای تحویل واحدهای مسکونی در نقاط مختلف کشور برگزار شود، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد، روند تحویل مسکن را تسریع بخشد.

بذرپاش تأکید کرد که با وجود تفاوت‌هایی در سرعت ساخت و تحویل مسکن در استان‌ها و شهرهای مختلف، دولت متعهد به پیشبرد این طرح با سرعت و کیفیت مناسب است.

وی همچنین از پیشرفت قابل توجهی در اجرای طرح خبر داد و گفت: «تاکنون، بیش از دو میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، کلنگ‌زنی شده است.» این آمار نشان‌دهنده تعهد دولت به تأمین مسکن برای شهروندان و پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور است.

بذرپاش، تنوع و گستردگی طرح نهضت ملی مسکن را مورد تأکید قرار داد. وی بیان داشت که این طرح، با دربرگیری قالب‌های متنوعی از جمله شهری، روستایی، بافت‌های فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه‌سازی، به تمامی نیازهای مسکنی پاسخ می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه‌ریزی دولت برای ساخت مسکن متناسب با نیازهای خاص اقشار مختلف جامعه، از جمله اعضای هیئت علمی، خبر داد و افزود: «در سال جاری، تمرکز ویژه‌ای بر تأمین مسکن برای گروه‌های مختلف داریم تا از این طریق، به ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها کمک کنیم.»

نهضت ملی مسکن چیست؟

پس از آنکه پروژه مسکن ملی در زمان دولت آقای روحانی نه تنها به افق پیش روی خود نرسید، بلکه غروبی غم‌انگیز برای اقشار هدف این طرح ترسیم کرد. حالا در سال ۱۴۰۰ نوبت به دولت آقای رئیسی و وزارت راه و شهرسازی وقت رسید تا به عنوان رقیبی تازه نفس در عرصه طرح‌های ساخت و ساز مسکن، عرض اندام کنند؛ همان طرح‌ها و پروژه‌های پیشین فقط با پوسته‌ای نه چندان جدید بلکه فقط با کمی پس و پیش کردن کلمات در نام و عنوان پروژه، یعنی نهضت ملی مسکن.

در این طرح قرار شد که در ۴ سال ریاست جمهوری آقای رئیسی، ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخته شود؛ یعنی سالی ۱ میلیون واحد. البته پس از گذشت سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ هنوز هیچ مسکنی در قالب این طرح ساخته نشد و حتی منابع تامین‌کننده هزینه‌های این پروژه هم هنوز مبهم بود.

 


 

منبع: تسنیم

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند