فاز 2 شهر فرودگاهی امام خمینی

عملیات عمرانی احداث فاز 2 شهر فرودگاهی امام خمینی آغاز شد

فهرست مطالب

شهر فرودگاهی امام خمینی میزبان وزیر راه‌ و شهرسازی، مهرداد بذرپاش بود. وی با حضور در این شرکت، آغاز عملیات ساخت فاز دوم این شهر را اعلام کرد.

این مراسم با حضور افرادی از جمله رئیس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، استاندار تهران، جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، مسوولان صنعت حمل و نقل هوایی و نمایندگان شرکت چینی برگزار شد.

همزمان با برگزاری این مراسم، سعید چلندری مدیرعامل این شرکت، شروع ساخت فاز دوم این شهر را اعلام کرد. وی گفت: این پروژه یکی از آرزوهای قدیمی مردم ایران است که به احترام نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود. وی افزود: با تلاش‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت پذیرش و احترام‌گذاری به مسافران صورت گرفته است، شاهد کاهش شکایات در ایام نوروز، حج و عتبات عالیات بوده‌ایم.

 

سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد یورویی در پروژه فرودگاه امام خمینی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: این پروژه از جمله بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است که به هدف تبدیل شدن به یک هاب فرودگاهی در منطقه طراحی شده است.

بذرپاش افزود: این پروژه با همکاری طرف چینی انجام می‌شود که بیش از 2.5 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در آن دارد.

وی گفت: این طرح از سال‌های پیش مورد توجه قرار گرفته بود ولی به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود. با توجه به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم، این طرح در چند ماه گذشته به مرحله عملیاتی رسیده است.

بذرپاش گفت: قرارداد این پروژه با طرف چینی پس از مذاکرات و دیدارهای متعدد، با سفر معاون اول رئیس جمهور به چین به امضا رسیده است.

 

جزئیات پروژه توسعه فرودگاه امام با مشارکت چینی‌ها

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به جزئیات بیشتری پرداخت: این پروژه با تهاتر و همکاری یک کنسرسیوم چینی-ایرانی در طول ۵ سال اجرا خواهد شد.

به گفته چلندری، تهاتر تا ۲.۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی را ممکن کرده است.

وی افزود: این پروژه طبق برنامه‌ریزی ۵ ساله به پایان خواهد رسید. در این پروژه، یک ترمینال جدید به مساحت 410 هزار متر مربع و یک برج 100 متری ساخته می‌شود. همچنین، دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی در فاز توسعه فرودگاه امام احداث خواهد شد.

 

 


 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند