شهرستان پرند

نماینده رباط کریم: وزیر کشور به وعده شهرستان شدن پرند عمل کند

فهرست مطالب

حسن نوروزی، نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند، در نطق و تذکرات شفاهی خود در تاریخ ۱۲دی ماه ۱۴۰۲، از وزیر کشور خواست در راستای اجرای مصوبات سفر وی پرند و قول‌هایی که برای شهرستان شدن پرند دادند عمل کنند و هرچه سریع‌تر شهرستان شدن پرند را اعلام کند.

او نیز چندی پیش مخالفت خود را با تاسیس یک استان جدید در غرب تهران اعلام نموده بود. نوروزی معتقد است تشکیل استان جدید، با اهداف کوچک‌سازی دولت، مغایرت دارد.

 


بیشتر بخوانید: وضعیت تشکیل استان غربی تهران از زبان نماینده رباط کریم


 

براساس گفته‌های نماینده رباط کریم در مجلس، شهرستان شهریار از منابع طبیعی و زیرساختی کافی برای تبدیل شدن به استان، برخوردار نیست. همچنین وی افزود تقسیم پایتخت، خلاف سیاست‌های کوچک‌سازی دولت است. وی معتقد است حتی اگر قصد به تشکیل استان جدیددر غرب به محوریت شهریار وجود داشته باشد، کمبودهایی مانند نبود فرودگاه، اتوبان و… باید مرتفع شود.

در جلسه روز قبل مجلس شورای اسلامی، از وزرای نیرو و صمت برای حضور در شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان دعوت کرد و گفت: با وجود ١٢ شهرک صنعتی در شهرستان مشکل بیکاری در منطقه نداریم.

طبیعتا یکی از مهم‌ترین پارامترهای تبدیل شدن پرند به یک شهرستان، رشد جمعیت، افزایش بنگاه‌های اقتصادی و توسعه راه‌ها و جاده‌ها است. پرند طی 2 سال گذشته با جذب سازندگان متعدد و اجرای پروژه‌های دولتی و جذب مهاجرین شهرهای بزرگ از جمله تهران، به این پارامترها دست یافته است.

 


 

منبع: اختصاصی ویکی پرند

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند