افتتاح مترو پرند

افتتاح مترو پرند با حضور رئیس جمهور انجام شد

فهرست مطالب

افتتاح مترو پرند با حضور رئیس جمهور، دکتر ابراهیم رئیسی و شهردار تهران، علیرضا زاکانی و جمعی از مسئولان، امروز صبح پنج شنبه 9 آذر ماه انجام شد. رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی با استفاده از قطار شهری از فرودگاه امام خمینی تا شهر پرند، از دو طرح عمرانی دولت مردمی در این شهر بهره‌برداری نمود.

مطالعات پروژه خط مترو تهران – پرند از سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و پس از شروع عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۰، به شهرداری تهران سپرده شد. این پروژه شامل دو بخش بود: بخش اول از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب با طول چهار کیلومتر که در اوایل سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و بخش دوم از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی با طول ۲۶ کیلومتر که در مردادماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید.

اما قطار وعده‌ها، مترو پرند، بعد از دو دهه انتظار و بدقولی مسئولین، بالاخره افتتاح شد. لازم به ذکر است برنامه‌ریزی بهره‌برداری و مسافرگیری، از شنبه اعلام خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید: نقشه مترو تهران با ایستگاه مترو شهر پرند به روز شد


 

در گفتگو با خبرنگار مهر، امید احمدی فرماندار رباط کریم گفت: با سفر حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور به شهر پرند در سال گذشته، مشکلات متروی پرند حل و هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه پرداخت شد.

وی افزود: برای برق‌رسانی به این پروژه تا احداث پست برق مخصوص، از ظرفیت‌های شهر پرند و فرودگاه امام خمینی بهره گرفته می‌شود.

 


 

منبع: اختصاصی ویکی پرند

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
0 گفتگو
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند