نقشه مترو تهران

نقشه مترو تهران با ایستگاه مترو شهر پرند به روز شد

فهرست مطالب

پس از افتتاح ایستگاه مترو شهر پرند و شروع به کار رسمی آن، نقشه مترو تهران نیز به روز شد. در جدیدترین نسخه نقشه مترو تهران، ایستگاه مترو پرند نیز از حالت غیر فعال خارج شد و به عنوان یک ایستگاه فعال به رسمیت شناخته شد.

دانلود نقشه مترو

دانلود نسخه با کیفیت نقشه مترو تهران

درباره ایستگاه مترو شهر پرند

شهر پرند در حال حاضر تنها از یک ایستگاه مترو آن هم در مجاورت استراحتگاه ریل باس برخوردار است. اما با گسترش زیرساخت‌های فازهای مختلف و همچنین تقاضای استفاده از این وسیله نقلیه، باید منتظر افتتاح ایستگاه‌های درون شهری باشیم.

رئیس جمهور در نهم آذر ماه با حضور در شهر پرند، ایستگاه متروی این شهر را افتتاح نمود تا طلسم 18 ساله آن شکسته شود. (جزئیات بیشتر)

در حال حاضر مترو پرند با دو رام فعال است که تقریبا هر دو ساعت یک بار، مسافرگیری انجام می‌شود. پیش از این برنامه زمان‌بندی حرکت مترو پرند را اعلام نمودیم اما همین محدودیت در ساعات حرکت مترو و همچنین قیمت 13 هزار تومانی بلیط آن، اعتراضاتی را به همراه داشته است.

تفاوت مترو پرند با ریل باس پرند

همانطور که می‌دانید ریل باس و یا قطار حومه‌ای پرند که سال‌ها جور نبود مترو را بردوش می‌کشید، محدودیت‌های زمانی زیادی دارد. اما حتی با افزایش قیمت بلیط آن به 4 هزار تومان، با توجه به حجم مسافرگیری و ساعات شروع و اتمام کار آن، مقرون به صرفه‌تر از مترو پرند است.

 


بیشتر بخوانید: برنامه حرکت قطار حومه‌ای تهران – پرند


 

همانطور که گفته شد، ساختار این دو وسیله نقلیه بسیار متفاوت است؛ ریل باس پرند درواقع یک قطار اتوبوسی است که در تمامی ایستگاه‌های بین پرند تا تهران توقف دارد و در نهایت شما را به راه آهن تهران می‌رساند.

در حالی که مترو پرند دارای همان قطارها و واگن‌های استاندارد مترو است که در مسیر تونل‌های زیرزمینی خطوط مترو تهران حرکت می‌کند.

 


 

منبع: اختصاصی ویکی پرند

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
6 گفتگو
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق

با سلام- راه اندازی مترو دو هدف عمده داشت یکی صرفه جویی در زمان و دیگری کاهش هزینه ها ؛ آیا با این ساعات تردد و قیمت آن به اهداف خود رسیده است؟!! مسئولین امر احساس نمی کنند این چیزی شبیه مسخره کردن است؟!

احسان

نقشه مترو هنوز به روز نشده رو گذاشتید داخل سایت

شهروند

به نظرمن قطارپرندخیلی بهتره هم ازنظرساعات حرکتش وهم قیمت بلیتش

زهره

چه مترویی!!!!
هر دو ساعت یک قطار که فاصله ۲۰ کیلومتری را تو ۵۵ دقیقه طی می کند اینهم با بلیت خیلی گران صد مرتبه به ماشین دودی های قدیمی ۷۰ سال پیش

احسان

امروز ۱۳/بهمن/۱۴۰۲ سرعت مترو از ۶۰کیلومتر بر ساعت تجاوز نکرد👌

آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند