افشاگری مترو پرند

حقایق متروی پرند از زبان نماینده رباط کریم / مردم مترو پرند را تمام کردند

فهرست مطالب

بلیط متروی پرند یکی از مسائل حساس و مهم برای مردم این شهر است که در این روزها بحث و جدل زیادی را به وجود آورده است. این مسئله نه تنها بر روی کیفیت زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، بلکه بر روی محیط زیست و توسعه شهری نیز اثرات منفی دارد.

در حالی که این ایستگاه به نحوی از پول مردم این شهر ساخته شده، شهرداری تهران از آن‌ها قیمت بلیط بالاتری نسبت به مردم کرج و سایر ایستگاه‌ها می‌خواهد. این عمل شهرداری تهران باعث شده است که حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران، از این بی‌عدالتی شکایت کند و خواستار یکسان‌سازی قیمت بلیط مترو این شهر با متروی تهران و کرج شود. او می‌گوید: «شهرداری تهران باید به خواسته مردم پرند احترام بگذارد.» او ادامه می‌دهد: «متروی پرند با پول مردم پرند ساخته شده است و نه شهرداری تهران.»

این در حالی است که تامین هزینه ساخت مترو پرند، با فروش زمین توسط شرکت عمران پرند و واریز آن به قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده اما در نهایت این پروژه به نام شهرداری تهران خورده است.

نوروزی گفت: ساعت کاری این ایستگاه که الان از شش صبح تا ۱۹ است باید بیشتر شود و مانند ساعت کاری متروی شهر تهران شود و الان، چون تازه افتتاح شده است ساعت کم است، اما به مرور زمان درست می‌شود.

نماینده رباط کریم در مجلس گفت: چون قطار نیز از نزدیک رباط کریم می‌گذرد قرار شده که شهرداری رباط کریم بودجه متروی رباط کریم را تهیه کند و دو ایستگاه در حکیم آباد و بازارک توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث شود.

مشکلات مترو پرند پیگیری حقوقی می‌شود

در همین رابطه نایب رئیس مسئولان کمیسیون حقوقی مجلس گفت: هرچند که قیمت بلیط بالاست، اما آقایان نباید فراموش کنند که مردم پرند بخاطر گرانی از تهران به این شهر آمده‌اند پس نباید بگویند پرند یک شهر متمول است. لذا نمی‌توانیم بپذیریم یک نفر از محله شاه عبدالعظیم (ع) تا صادقیه و سعادت آباد با کمترین مبلغ از مترو استفاده کند و شهرداری بگوید ما در اینجا یارانه می‌دهیم، اما برای مردم پرند یارانه ندهند و بگویند آزاد است لذا باید راهی پیدا کنیم که بتوانیم پاسخ مردم را بدهیم به همین خاطر با آقای زاکانی شهردار تهران مذاکره خواهم کرد.

او در ادامه افزود: انتقال مترو از اسلامشهر در خط ۳ به رباط کریم سخت است، اما نظر ما این است که مترو را از یک خط دیگر دوباره به پرند برسانیم یعنی همان روشی که قرار است قطار از روی خط راه آهن تهران به ورامین برود لذا باید از وزیر راه و شهرسازی بخواهیم در همان خط راه آهن حومه‌ای، مترو قرار بگیرد و به پرند بیاید و برگردد که شامل حاشیه اسلامشهر، بهارستان، نسیم‌شهر، گلستان، نصیرشهر، رباط کریم و پرند می‌شود.

وی درباره نرخ بلیط متروی فرودگاه امام خمینی گفت: این ایستگاه اصلا مسافر نداشت و قطار خالی می‌آمد و خالی می‌رفت و دلیل اینکه خواستیم متروی شهر پرند راه بیفتد این بود که قطاری که به فرودگاه امام می‌رفت تا پرند بیاید، چون خالی می‌آمد و خالی برمی‌گشت.

نرخ مصوب بلیط مترو چقدر است؟

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قیمت بلیط متروی ایستگاه پرند تا پایان سال جاری همانند نرخ تعیین شده برای ایستگاه امام خمینی است و بر این اساس قیمت بلیط مترو پرند به تهران برای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیط مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیط تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان مشخص شده است.

تجربه شما چگونه بوده است؟

 


 

منبع: تابناک

روزنامه پرند منتشر شد!

مطالعه اخبار به روز شهر جدید پرند در قالب روزنامه و استفاده همزمان از امکانات فضای مجازی

فصل دوم رادیو پرند

فصل دوم پادکست “رادیو پرند” به معرفی فازهای هفت‌گانه شهر پرند می‌پردازد. این پادکست را با هم بشنویم.

اشتراک‌گذاری
نظر شما چیست؟
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی

چطور میشود هزینه سفر با قطار حومه ای به تهران ۴ هزارتومان ولی هزینه مترو ۱۳ هزارتومان ؟
دو ایستگاه قطار حومه ای و مترو دقیقا کنار هم هستند و اگر قیمت مترو اصلاح نشود مردم به هیچ عنوان از مترو استقبال نخواهند کرد

آخرین خبر
پرطرفدارترین مطالب
شرکت کیسون
دانشنامه
دانشنامه: معرفی شرکت کیسون

در راستای آشنایی بیشتر با شهر جدید پرند، قصد داریم مجموعه دانشنامه‌ای از شرکت‌های پروژه‌ساز در فازهای گوناگون شهر پرند